အသင္းေတာ္ေခတ္ ( ေက်းဇူးေတာ္ကာလ)Ecclesiastical Dispensation
ဤေခတ္သည္ ေက်းဇူးေတာ္ ကာလျဖစ္၍ ခရစ္ေတာ္အတြက္ဆိုလ်င္ လက္ဝါးကပ္တိုင္မွ သရဖူအတြင္းျဖစ္သည္။ယံု
ၾကည္သူအတြက္ဆိုလွ်င္၊ ပင္ေတကုေတၱေန ့( သန္ ့ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္ ဆင္းသက္ခ်ိန္) မွ အသင္းေတာ္ သိမ္းဆည္း
ခ်ိန္ထိ ျဖစ္သည္။ ၾကားကလေခတ္ ( Parenthetical Dispensation)ဟုလည္းေခၚႏုိင္သည္။ Israel လူမ်ဳိးမ်ား ကြဲလြင့္သြာ
းခ်ိန္မွ ျပန္လည္စုစည္းသည့္ ၾကားကာလအခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ဤေခတ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ဘုရားသခင္သည္ သူ ့နာမအ
တြက္ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးႏွင့္ တစ္ပါးအမ်ဳိးသားထဲမွ လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိး အသင္းေတာ္ ( The Church)ကိုစုစည္းရန္ျဖစ္သည္။ ဤအႀကံအ
စည္သည္ ဓမၼေဟာင္းက်မ္း၌ မေဖာ္ျပေသာ ေၾကာင့္ ဘိုးေဘးမ်ား ပေရာဖက္မ်ား မသိၾကေခ်။ သခင္ခရစ္ေတာ္ကိုယ္တိုင္
ေပတရုထံမွာ အရိပ္အျမြက္ေျပာၾကားသည္။ ေယရႈက ဤေက်ာက္ေပၚမွာ ငါ့အသင္းကို တည္ေဆာက္မည္။(မႆဲ ၁၆ း
၁၈)ရွင္ေပါလုက ဤအရာကို ထုိနက္နဲေသာအရာကို သန္ ့ရွင္းေသာ တမန္ေတာ္တို ့ႏွင့္ ပေရာဖက္တို ့အား ယခုကာလ
၌ ဝိညာဥ္ေတာ္အားျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ေတာ္မူသည္ နည္းတူ အျခားေသာ ကာလတို ့၌ လူမ်ဳိးတို ့အားျပေတာ္မမူ။ ဘုရားသခင္၌
ေရွးကပ္ကာလ ပတ္လံုး ဝွက္ထာလ်က္ရွိေသာ ထိုနက္နဲေသာ အရာႏွင့္ စပ္ဆိုင္ေသာ သာသနာဟု ဆိုထားသည္။(ဧဖက္
၃း ၃-၆ ၊ ၉) တပါးအမ်ဳိးသားမ်ား ကယ္တင္ျခင္းရမည့္ အရာသည္ နက္နဲေသာ အရာမဟုတ္ေပ(ေရာ ၉ း ၂၄-၃၀)နက္နဲ
ေသာအရာမွာ ဂ်ဴးႏွင့္တစ္ပါးအမ်ဳိးသားမ်ား တစုတေဝးတည္း အသစ္စက္စက္ျဖစ္မည့္ အရာ ခရစ္ေတာ္၏ ကိုယ္ခႏၵာတည္
းဟူေသာ အသင္းေတာ္ျဖစ္သည္။ ( ၁ေကာ ၁၂ း ၁၂-၁၃) ယခုေခတ္သည္ ဒါဝိဒ္၏ ပဠိညာဥ္ေအာက္၌ရွိသည့္ အမွတ္အ
သားမွာ သားေတာ္(ေယရႈခရစ္)ျဖစ္သည္။ ယခုေခတ္၌ ဘုရားသခင္သည္ ႏုိင္ငံအလိုက္မဆက္ဆံေတာ့ဘဲ လူတေယာက္
ခ်င္းႏွင့္ဆက္ဆံသည္။ယခုေခတ္၏ လကၡဏာအေနျဖင့္ တပါးအမ်ဳိးသားအေပါင္းတို ့သည္ အခ်ိန္မျပည့္မွီ၊ တိုင္ေအာင္ဂ်ဴး
လူမ်ဳိးအခ်ဳိ ့တို ့သည္ ေမွာင္မိုက္ဖံုးလႊမ္း၏။ (ေရာ ၁၁ း ၂၅ ) ဘုရားသခင္သည္ ဂ်ဴးႏွင့္ တပါးအမ်ဳိးသားထဲမွ လူတေယာ
က္ခ်င္းကို သန္ ့ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္အားျဖင့္ ေခၚေတာ္မူ၍၊ ကိုယ္ခႏၵာသစ္ ( အသင္းေတာ္) ကိုတည္ေထာင္သည္။ ထို
အသင္းေတာ္သည္ ဂ်ဴးလူမ်ဳိးႏွင့္ ေသာ္လည္းေကာင္း တပါးအမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ထူးျခား၍ သီးသန္ ့ျဖစ္
သည္။ ထိုကိုယ္ခႏၵာ သည္ ပညတ္ေတာ္ေအာက္၌မရွိဘဲ ေက်းဇူးေတာ္လက္ထဲ၌ ရွိသည္။ (ေရာ ၆ း ၁၄)ခရစ္ေတာ္ကို မိမိ
၏ ကယ္တင္ပိုင္ရွင္ အရွင္သခင္အျဖစ္လက္ခံ မခံအေပၚမွာ တရားဆံုးျဖတ္ရမည္ျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္သည္ ဖခမည္း
ေတာ္၏ ပလႅင္ေပၚသို ့ တက္ေသာအခါ တရားစီရင္ျခင္း ပလႅင္သည္ ေက်းဇူးေတာ္ ပလႅင္အျဖစ္ေျပာင္းသြားကာ ဘုရားသ
ခင္သည္ ငါ တို ့တြင္ အဘယ္သူမွ် မပ်က္စီးဘဲ ရွိသမွ်တို ့သည္ ေနာင္တရေစျခင္းငွါ အလိုေတာ္ရွိ၍ ငါတို ့ကို သည္းခံ
ေတာ္မူ၏။( ၂ေပ ၃ း ၉) ဤေခတ္သည္ အဘယ္သို ့နိဂံုးခ်ဳပ္မည္နည္း။ ယခင္ေခတ္ (၅ )ေခတ္တို ့သည္ အဆိုးအားျဖင့္နိ
ဂံုးခ်ဳပ္သည္။ ဧဒင္ေခတ္သည္ အျပစ္၌လဲျခင္းျဖစ္၎၊ ေရမလႊမ္းမုိးမွီေခတ္သည္ ေရလႊမ္းမိုးျခင္းျဖင့္၎ ေရလႊမ္းမိုးၿပီး
ေခတ္သည္ ဘာသာစကားကြဲျပားျခင္းျဖင့္၎ ပညတ္ေတာ္ေခတ္သည္လည္း ခရစ္ေတာ္ကို လက္ဝါးကပ္တိုင္ ၌ကြပ္မ်က္
ျခင္းအားျဖင့္၎ နိဂံုးခ်ဳပ္သည္။လြန္ခဲ့ေသာ ေခတ္မ်ားကို ရာဇဝင္အားျဖင့္သိရသည္။ ယခုေခတ္၏နိဂံုးခ်ဳပ္မူကား ပေရာ
ဖက္ျပဳျခင္းအားျဖင့္ သိရွိႏုိင္သည္။ သာမန္အျမင္အားျဖင့္ ဆိုလွ်င္ ကမၻာေပၚ၌ သတင္းေကာင္းေဟာေျပာျခင္းအားျဖင့္ လူ
အားလံုးေျပာင္းလဲ၍ ထိုေနာက္အႏွစ္တေထာင္ႏွင့္ဆက္ကာ ေအာင္ျမင္စြာၿပီးဆံုးမည္ဟု ထင္ၾကသည္။ သို ့ေသာ္သမၼာ
က်မ္းစာမွာ ထို သို ့မသင္ေပးပါ။သမၼာက်မ္းစာက စပါးပင္ႏွင့္ ေတာမ်ဳိးပင္တို ့သည္ စပါးရိတ္သည့္ကာလတိုင္ေအာင္ အတူ
တူႀကီးပြားမည္။ စပါးရိတ္ရာကာလသည္ ယခုေခတ္အကုန္ျဖစ္သည္။(မႆဲ ၁၃ း ၂၄ -၃၀) ေကာင္းေသာငါးႏွင့္မေကာင္း
ေသာငါးလည္း ပိုက္ကြန္တစ္ခုထည္းအုပ္မိမည္။ သိုးႏွင့္ဆိတ္လည္း အတူတူက်က္စားမည္။ ပညာရွိေသာသတို ့သမီးႏွင့္
ပညာမဲဲ့ေသာသတို ့သမီးတို ့သည္လည္း အတူတကြအိပ္ေပ်ာ္လ်က္ရွိၾကမည္။ ခရစ္ေတာ္ကိုယ္တိုင္က လူသားသည္
ၾကြလာေသာအခါ ယံုၾကည္ျခငး္ကို ေတြ ့ရမည္ေလာဟု ဆိုခဲ့သည္။ ရွင္ေပါလုကလည္း ယခုေခတ္၏ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္၌
ခဲယဥ္းေသာ ကာလျဖစ္လိမ့္မည္ဟု ဆိုခဲ့သည္။( ၂တိ ၃ း ၁) ေယရႈခရစ္ေတာ္က ယခုေခတ္၏ ေနာက္ဆံုးပိုင္းကို ဤကဲ့သို
ေျပာသြားသည္။ လူသားသည္ ၾကြလာေသာအခါ ေနာဧလက္ထက္၌ ျဖစ္သကဲ့သို ့ျဖစ္မည္။ ေရလႊမ္းမိုးျခင္း မျဖစ္မွီကာလ
၌ ေနာဧသည္ သေဘၤာထဲသို ့ဝင္ေသာေန ့တိုင္ေအာင္ လူမ်ားတို ့သည္ စားေသာက္လ်က္ ထိမ္းျမားစံုဘက္လ်က္ ေန၍
ေရလႊမ္းမိုးျခင္းေရာက္ သျဖင့္ လူခပ္သိမ္းတို ့ကို သုတ္သင္ပယ္ရွားသည့္တိုင္ေအာင္ သတိမဲ့ေနၾကသည့္နည္းတူ လူသား
ၾကြလာေသာအခါျဖစ္လိမ့္မည္။ ဟုမိန္ ့ေတာ္မူ၏။ ( မႆဲ ၂၄ း ၃၇-၃၉) ေနာဧေခတ္၏ ထူးျခားခ်က္မ်ားမွာ
(၁) ဘုရားသခင္၏ဆံုးမျခင္းကို မခံျခင္း (ငါ၏ဝိညာဥ္သည္လူတို ့တြင္ အစဥ္မဆံုးမရ) (က ၆ း ၃)
(၂) ထိမ္းျမားစံုဖက္ျခင္း၊ကာမစိတ္လႊမ္းမိုးျခင္း
(၃) စားလ်က္ေသာက္လ်က္ယဇ္မူးလ်က္ေနျခင္း
(၄)ၿမိဳ ့ႀကီးမ်ားတည္ေထာင္၍ ၿမိဳ ့ႀကီးမ်ား၌ လူဦးေရသိပ္သည္းစြာေနျခင္း
(၅) သိပၸံႏွင့္ဝိဇၹာအတတ္ပညာ အလြန္တိုးတက္ျခင္း
(၆) ေနာဧတရားေဟာခ်က္ကို ျငင္းပယ္ျခင္း
အထက္ပါအခ်က္မ်ားသည္ ယခုေခတ္တြင္ လည္း ထင္ရွားစြာေတြ ့ရသည္။ နတ္ဆိုးဝိညာဥ္ဆိုးမ်ားႏွင့္ဆက္သြယ္ျခင္း
လည္းအလြန္ေခတ္စားလာသည္။ စိတ္ပညာဟူ၍ ၎လကၡဏာပညာဟူ၍၎အထက္လမ္းေအာက္လမ္းမ်ားဟူ၍၎
ယခုေခတ္၌ အလြန္ေခတ္စားသည္။ ခရစ္ေတာ္ဒုတိယအႀကိမ္ၾကြလာမည့္ အေၾကာင္းကိုလည္း ျငင္းပယ္ၾကသည္။ ေပတ
ရုက ေနာက္ဆံုးေသာ ကာလ၌ ပ်က္ရယ္ျပဳတတ္ေသာသူတို ့သည္ မိမိတို ့တပ္မက္ျခင္းအတိုင္းက်င့္ေန၍ သခင္ဘုရားၾကြ
လာမည္ဟူေသာ ကတိေတာ္သည္ အဘယ္မွာ ရွိသနည္း။ ဘိုးေဘးမ်ားအိပ္ေပ်ာ္ၿပီးေနာက္ ခပ္သိမ္းေသာ အရာတို ့သည္
ဖန္ဆင္းစကကဲ့သို ့ျဖစ္ၿမဲျဖစ္ၾက၏ ဟုဆိုလ်က္ ကဲ့ရဲ့ျခင္းႏွင့္တကြ ေပၚလာၾကလိမ့္မည္။( ၂ ေပ ၃ း ၃-၄)ဟူ၍သတိေပး
ထားသည္။သန္ ့ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္သည္ လူတို ့ကို ဆြဲေဆာင္ေနေတာ့မည္မဟုတ္။ ေရမလြမ္းမီုးမွီ၌ရပ္ထားသကဲ့သို ့
အသင္းေတာ္သိမ္းဆည္းေသာအခါ သန္ ့ရွင္းေသာ ဝိညာဥ္ေတာ္လည္း ေကာင္းကင္သို ့လုိက္ပါသြားၿပီး ကမၻာႀကီးသည္တ
ရားစီရင္ဖို ့ရန္ က်န္ရစ္မည္ျဖစ္သည္။ ယခုေခတ္လည္း အရင္ေခတ္မ်ားနည္းတူ မယုံၾကည္ဘဲပ်က္စီးျခင္း၌ လမ္းဆံုးမည္ျဖစ္သည္။