ေယာဟန္သည္ လူအေပါင္းတို႕အား ျပန္ေျပာသည္ကား၊ ငါသည္ သင့္တို႕အား ေရ၌ဗတၱိဇံကို ေပး၏။ ငါ့ထက္ တတ္စြမ္းႏိုင္ေသာ သူသည္ ႂကြလာေသး၏။ ထိုသူ၏ ေျခနင္းေတာ္ႀကိဳးကိုမွ် ျဖည္ျခင္းငွာ ငါမထိုက္။ ထိုသူသည္ သန္႕ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ ၌၄င္း၊ မီး၌၄င္း သင္တို႕ကို ဗတၱိဇံေပးမည္။- လက္ေတာ္တြင္ စံေကာပါလ်က္ မိမိေကာက္နယ္ တလင္းကို ရွင္းလင္းေစသျဖင့္၊ ဂ်ံဳစပါးကို က်ီ၌ စုသိမ္းသြင္း၍၊ အဖ်င္းကိုကား မၿငိမ္းႏိုင္ေသာ မီးႏွင့္ရႈိ႕ေတာ္မူလတံ့ဟု ေျပာဆို၏။
ဗတိၱဇံဆရာ ေယာဟန္သည္ သခင္ေယရႈ၏ အေၾကာင္းကို သက္ေသခံေနျခင္းျဖစ္သည္။ ေယရႈခရစ္ေတာ္သည္ အလြန္ျမင့္ျမတ္ ေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေၾကာင္းအား “ေျခနင္းေတာ္ႀကိဳးကိုမွ် ျဖည္ျခင္း ငါမထိုက္” ဆိုေသာ စကားျဖင့္ သက္ေသခံခဲ့သည္။ သင့္ အနားတြင္ ရွိေသာ သခင္၏ ျမင့္ျမတ္မႈကို သင္ ရိပ္မိပါရဲ႕လား မိတ္ေဆြ။ ထိုသခင္သည္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ ဘုရားျဖစ္ပါေသာ္လည္း သင့္အားခ်စ္ေသာေၾကာင့္ သင့္အနားတြင္ အတူေနထိုင္ေပးလ်က္ရွိပါသည္။ သခင္ခရစ္ေတာ္အား သင္မည္သည့္ေနရာတြင္ ထားလ်က္ရွိပါသနည္း။ မရွိသံုးအျဖစ္ထားပါ သလား။ ပိုက္ဆံမရွိမွ၊ အစြမ္းမရွိမွ…ငါေတာ့ ဆုပဲေတာင္းေပးႏိုင္ပါတယ္…ဆိုသည့္ သခင္ေယရႈအား နိမ့္က်သေယာင္ ထင္ျမင္ေနမႈအား အထင္အရွား ေပၚလြင္ေစလ်က္ရွိသည္။ သခင္ေယရႈသည္ ဖန္ဆင္းေတာ္မူသခင္၊ ဘုရားတကာတို႕၏ဘုရား၊ ကၽြန္ေတာ္/မတို႕အနားတြင္ ရွိေသာ မိတ္ေဆြ ျဖစ္သည္ကို တႀကိမ္ထပ္မံ သတိေပးလိုပါသည္။
အထက္ပါ က်မ္းခ်က္သည္ မာလခိ အခန္းႀကီး ၃ – ၄ ႏွင့္ စပ္ဆက္လ်က္ရွိပါသည္။ (ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါသည္။) အထူးသတိ ထားမိသည့္ အရာတစ္ခုမွာ “မီး” ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာအရာျဖစ္ပါသည္။ ဗတၱိဇံဆရာေယာဟန္၏ သက္ေသခံခ်က္အရ သခင္ေယရႈသည္ လူတို႕အား သန္႕ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္၌၄င္း၊ မီး၌၄င္း ဗတၱိဇံေပးမည္ျဖစ္သည္။ ေရ၌ဗတၱိဇံေပးေသာအခါ ေရအတြင္း ႏွစ္လိုက္သည္။ သန္႕ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္၌ ဗတၱိဇံေပးသည္ ဆိုေသာအခါ သန္႕ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္အတြင္ ႏွစ္လိုက္သည္ ဟု ျမင္ၾကည့္ႏိုင္ပါသည္ (တနည္းအားျဖင့္ သန္႕ရွင္းေသာ၀ိညာဥ္ေတာ္ႏွင့္ တသားတကိုယ္တည္း ျဖစ္သြားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။)
မီး၌ဗတၱံဇံ ဆိုေသာေၾကာင္ မီးအတြင္းႏွစ္လိုက္ျခင္းမ်ဳိးျဖစ္သည္။ မီးအတြင္ ႏွစ္လိုက္လွ်င္ ဘာျဖစ္သြားမည္နည္း။ ေလာင္ကၽြမ္း သြားမည္သာ ျဖစ္သည္။
မာလခိ ၃း၂-၃ တြင္ “…ထိုသခင္သည္ ေငြစစ္ေသာသူ၏မီး၊ ခ၀ါသည္ သံုးေသာ ဆပ္ျပာကဲ့သို႕ ျဖစ္ေတာ္မူမည္။- ေငြကိုခၽြတ္၍ သန္႕ရွင္းေစေသာသူကဲ့သို႕ ထိုင္လ်က္ ေရႊေငြကို ခၽြတ္သကဲ့သို႕၊ ေလ၀ိသားတို႕ကို ခၽြတ္၍ သန္႕ရွင္းေစေတာ္မူသျဖင့္…” ဟု ေဖၚျပထားပါသည္။
ေရႊသတၳဳအား သန္႕စင္ဖို႕ရန္ မီးျဖင့္ တိုက္ရသည္။ ထိုအခါမွ အျခားေရာယွက္ေနေသာ အရာမ်ား ေလာင္ကၽြမ္း ေပ်ာက္ကြယ္ သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕၏ ယံုၾကည္ျခင္းကို စစ္ေဆးျခင္းမွာလည္း ေရႊကို မီးႏွင့္ သန္႕စင္ေစျခင္းႏွင့္ တူေၾကာင္း ေပတရုၾသ၀ါဒစာ ပထမေစာင္ ၁း၆-၇ တြင္ ေဖၚျပထားပါသည္။
သခင္ေယရႈႂကြလာေတာ္မူျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ္/မတို႕အား မီး၌ဗတၱိဇံေပးဖို႕လည္း ျဖစ္ပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ေရႊကို မီးျဖင့္ သန္႕စင္ေစသကဲ့သို႕ သူ၏ေနာက္ေတာ္လိုက္မ်ားအား မီးႏွင့္ဖံုးလႊမ္းေစဖို႕ရန္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္/မ တို႕ ကိုယ္တိုင္တြင္ ညစ္ညဴးမႈမ်ား ရွိပါသည္။ ထိုညစ္ညဴးမႈမ်ားအား စံုစမ္းေႏွာက္ရွက္ျခင္းမီးျဖင့္ (၁ေပ ၁း၆-၇) ခရစ္ေတာ္က သန္႕စင္ေပးေနပါသည္။ ေလာင္ကၽြမ္းေသာ အခိုက္အတန္႕ (စံုစမ္းျခင္းခံရသည့္ အခိုက္အတန္႕) တြင္ ပူေလာင္နာက်င္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထိုမီးသည္ ထာ၀ရမီးငရဲ မဟုတ္ပါ မိတ္ေဆြ။ ခဏတာ အတြက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႕ သခင္ေယရႈႂကြလာျခင္းေၾကာင့္ ႀကံဳရသည့္ စံုစမ္းေႏွာက္ယွက္ျခင္းမွာ ခံစားခ်က္၊ အေတြးအေခၚ ထဲထိ ပူေလာင္ေစလ်က္ရွိပါသည္။ မိမိကိုယ္ကို မိမိ ပညာတတ္ဟု ထင္ေနသူမ်ားက သခင္ေယရႈအား စစ္မွန္စြာကိုးကြယ္သူမ်ားကို အရည္အေသြးမဲ့သူမ်ားအျဖစ္ ေလွာင္ေျပာင္လ်က္ရွိပါသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ လူငယ္၊ လူရြယ္မ်ားသည္ ပညာမဲ့ဟု အထင္ခံရမည္ စိုးရိမ္ရုံမွ် ႏွင့္ သခင္ေယရႈကို အားမကိုးခ်င္ေတာ့။ သခင္ေယရႈေၾကာင့္ ခံရသည့္ မည္သို႕ေသာ ႏွိပ္စက္ၫွင္းဆဲမႈမ်ဳိးကို ခံယူလိုက္ပါ မိတ္ေဆြ။ ထိုအရာ ထာ၀ရကာလတြင္ မီးျဖင့္ လြတ္မည္ဆိုေသာ အေထာက္အထားပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ေျပာရသည္မွာ လြယ္ပါသည္။ လက္ေတြ႕တြင္ ခက္ခဲပါသည္။ ခက္သည္ဆိုေသာ္လည္း အျခားလမ္း ေရြးခ်ယ္စရာမရွိပါ။ ေလာကတြင္ေနစဥ္ သန္႕စင္ေပးမည့္ မီး၌ႏွစ္ႁမႈပ္ျခင္းကို ခံလိုက္ပါ။ သို႕မဟုတ္ ထာ၀ရမီးတြင္ အရႈိ႕ခံရမည္ျဖစ္သည္။
ခရစ္ေတာ္ေပးသည့္ ခြန္အားျဖင့္ စံုလင္ေသာ သန္႕စင္ျခင္းသို႕ေရာက္သည္အထိ တည္ၾကည္ၾကရေအာင္ မိတ္ေဆြ။ အာမင္။