Friday, February 3, 2012

ေခတ္ကာလမ်ား


                                    ဧဒင္ေခတ္ (  The Edenic Dispinsation)
ဧဒင္ေခတ္သည္ အာဒံကို ဖန္ဆင္းခ်ိန္မွ အျပစ္ေၾကာင့္ႏွင္ထုတ္ခံရသည့္အထိျဖစ္သည္။ ေကာင္းမေကာင္းကိုမသိေသး
ေသာေခတ္ျဖစ္သည္။ လူသည္ေပ်ာ္ရြင္စရာ အေကာင္းဆံုးေသာ ပတ္ဝန္က်င္ အေျခအေန၌စတင္သည္။ ကမၻာေပၚ၌စိမ္း
လန္းေသာ သစ္ပင္၊ျမက္ပင္မ်ားျဖင့္၎၊ ေတာေတာင္မ်ား၌ တိရိစၦာန္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္၎ဖံုးလႊမ္းထားသည္။မိုးေကာင္းကင္၌ငွ
က္မ်ားပ်ံသန္း၍၊ ပန္းရနံ ့မ်ားျဖင့္ေမႊးႀကိဳင္ေနသည္။ေလျပင္းမုန္တိုင္းတိုက္ခိုက္ျခင္းမရွိဘဲထာဝရဘုရားသည္ေျမျပင္၌ မိုး
ကို ရြာေစေတာ္မမူေသး။(ကမၻာ ၂  း ၆ )ထာဝရဘုရားဖန္ဆင္းေတာ္မူေသာ အရာအားလံုး ပကတိအေကာင္းျဖစ္ၾကသည္။
ထို ေၾကာင့္ဘုရားသခင္သည္ အလြန္ေကာင္းသည္ကို ျမင္ေတာ္မူ၏။(ကမၻာ၁ း၃၁) ဘုရားသခင္သည္ လူေနမည့္ေနရာအ
တြက္ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ကို စိုက္ပ်ဳိး၍ အပင္အမ်ဳိးမ်ဳိးကိုလည္းေပါက္ေစသည္။ဥယ်ာဥ္အလယ္၌ အသက္ပင္လည္းရွိ၏။ေကာင္းမ
ေကာင္းသိကြ်မ္းရာအပင္လည္းရွိ၏။( ကမၻာ ၂ း ၈-၉)ထိုဥယ်ာဥ္ကို စိုေစလိုေသာငွါ ျမစ္ေလးသြယ္ကိုလည္း စီးဆင္းေစ
ေတာ္မူ၏။အာဒံသည္ အေဖာ္မရွိဘဲ တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သူ ့နံရိုးထဲမွ လူမိန္းမ ဧဝကို ဖန္ဆင္းေတာ္မူ၏
(ကမၻာ ၂ း ၂၁-၂၃) အာဒံသည္ ဧဝ ဘယ္ကျဖစ္သည္ကို သိ၏။ထို ့ေၾကာင့္ ယခုဤသူသည္ ငါ့အရိုးထဲက အရိုး ငါ့အသား
ထဲက အသားျဖစ္၏။လူထဲကထုတ္ေသာေၾကာင့္သူ ့ကို လူမိန္းမ ဟု ေခၚေဝၚ အပ္သည္ ဟုဆိုေလ၏။(ကမၻာ၂ း ၂၅)
လူကိုဖန္ဆင္းရာ၌ လူသည္ အျပစ္မဲ့ အေျခအေနမွာရွိသည္။ အလြန္သာယာလွေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိသည့္ေနရာ၌၊ လူကို
ထား၍ ေကာင္းမေကာင္းသိကြ်မ္းရာအပင္၏အသီးကို မစားဘို ့ရန္ျမစ္တားထားရာ လူသည္လူသည္ဘုရားစကားကို နား
ေထာင္ျခင္းရွိမရွိ စစ္ေဆးျခင္းခံရသည္။ လူ၌လည္းေရြးခ်ယ္ဆံုးျဖတ္ႏုိင္ေသာ၊ အခြင့္အေရးကိုလည္းေပးထားသည္။
(ကမၻာ ၃ း) ၌ စာတန္မရ္နတ္သည္ ေျမြအထဲမွ လူကို စံုစမ္းေသြးေဆာင္သည္။ စာတန္သည္ ဘုရားကို ဆန္ ့က်င္သူျဖစ္၍
လူသည္လည္း ဘုရားကို ဆန္ ့က်င္ေစဘို ့ရန္အလိုရွိသည္။ ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းထားေသာလူကို စာတန္သည္သတ္ခြင့္မ
ရွိေသာေၾကာင့္ ဘုရားစကားနားမေထာင္ျခင္းအားျဖင့္၊ ေတာ္လွန္ရန္လူကို ေသြးေဆာင္သည္။ အျပစ္ကို စတင္ျဖစ္ေစသူ
စာတန္သည္ လူမိန္းမအား ဘုရားစကားကို သံသယျဖစ္ေစေအာင္၊ ဤသို ့ေသြးေဆာင္သည္။ သင္တို ့သည္ ဥယ်ာဥ္ရွိသ
မွ်ေသာအပင္တို ့၏အသီးကို စားရေသာအခြင္ရွိ၏။ ဥယ်ာဥ္အလယ္၌ ရွိေသာအသီးကိုကား သင္တို ့သည္ မကိုင္မစားပဲ
ေနၾကေလာ။ သို ့မဟုတ္လွ်င္ေသရမည္ဟု ေျမြအားဆို၏။ ေျမြကလည္း သင္တို ့သည္ ဧကန္အမွန္ေသရမည္မဟုတ္။အ
ေၾကာင္းမူကားထိုအသီးကို စားေသာေန ့၌ သင္တို ့သည္မ်က္စိဖြင့္လင္းလ်က္ ေကာင္းမေကာင္းသိ၍ ဘုရားသခင္ကဲ့သို ့
ျဖစ္ၾကလတံ့သည္ကို ဘုရားသခင္သိေတာ္မူသည္ဟု မိန္းမအားဆို၏။ထိုအပင္သည္ စားဘြယ္ေကာင္းျခင္း(ဇာတိတပ္မက္
ျခင္း) အဆင္းလည္းလွျခင္း( မ်က္စိတပ္မက္ျခင္း) ပညာတိုးပြားေစလိုေသာငွါ(တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲမႈမရွိဘဲဝါၾကြားလိုုျခင္း) ႏွစ္
သက္ဘြယ္ေသာ အပင္ျဖစ္ျခင္းကို မိန္းမသည္ ျမင္လွ်င္ အသီးကို ယူ၍စား၏။ မိမိခင္ပြန္းအားေပး၍သူသည္လည္းစား၏။
လူသည္ ဘုရားသခင္၏ မစားရန္ပညတ္ခ်က္ ခ်ဳိးဖ်က္လိုက္သည္။ အျပစ္ေသြးေဆာင္ရာသို ့လိုက္ပါျခင္းျဖင့္ ဘုရားစကား
နားမေထာင္ျခင္း အျပစ္ရွိလာသည္။
အာဒံႏွင့္ဧဝ အဘယ့္ေၾကာင့္အျပစ္ေသြးေဆာင္ရာသို ့လုိက္ပါ၍ အျပစ္က်ဴးလြန္သနည္း။
(၁) ပဌမ အခ်က္မွာ စာတန္၏လိမ္လည္မႈေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ စာတန္သည္ မုသာ၏ အဘျဖစ္၏။ သူ၌သစၥာတရားမရွိ။( ေယာ ၈ း ၄၄ ) စာတန္သည္ အာဒံနွင့္ဧဝအား ဘုရားစကားနားမေထာင္ရန္လွည့္ျဖားလုိက္သည္။ ဘုရားသခင္အေပၚသံ
သယရွိေစသည္။ယေန ့လူမ်ားစြာလည္း လွည့္ျဖားခံရဆဲျဖစ္သည္။ ထို ့ေၾကာင့္ေျမာက္မ်ားစြာေသာလူတို ့သည္ ဘုရားႏွင့္
သူ၏ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္အေပၚ၌ သံသယရွိၾကသည္။ဘုရားသခင္သည္ သူႏွင့္ပံုသ႑ာန္ တညီတည္းလူကို ဖန္ဆင္းၿပီး ျဖစ္
ေသာ္လည္း လူသည္ ဘုရားရွင္ႏွင့္မတူသကဲ့သို ့ေျပာသည္။ယေန ့လူသားမ်ားသည္ ဘုရားရွင္ႏွင့္မတူေသာ္လည္း ဘုရား
ရွင္ႏွင့္ တူသေယာင္ေယာင္ လွည့္ျဖားျပန္သည္။ ထို ့ေၾကာင့္လူတိုင္းအနည္းငယ္ အက်င့္က်င့္ရုံႏွင့္ အျပစ္ေျဖလႊတ္ကာ ေကာင္းကင္ေရာက္မည္ဟု ထင္ၾကသည္။ ကယ္တင္ျခင္းစိတ္ခ်မႈမရွိဘဲေက်နပ္ေစသည္။စာတန္သည္လူ ့ဘဝသက္တမ္း
တေလွ်ာက္လံုး လိမ္လည္လွည့္ျဖားေသာေၾကာင့္ အလြန္ပါးနပ္သည္။ မိတ္ေဆြလည္း လွည့္ျဖားမခံမိဘို ့သမၼာတရားသိဘို ့လိုသည္။
(၂) အာဒံႏွင့္ဧဝအေနျဖင့္ (က)စကားနားမေထာင္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ (ေရာမ ၅ း ၁၉) ဘုရားရွင္၏စကားထက္စာတန္
၏စကားကို ယံုၾကည္ၾကသည္။ ဘုရားစကားျငင္းဆန္ျခင္းသည္ နတ္ဆိုးႏွင့္ေပါင္းျခင္းျဖစ္သည္။(၁ရာ ၁၅ း ၂၃)
(ခ) ဘုရားရွင္အေပၚစိတ္မခ်ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ သူတို ့သည္ အေကာင္းအေျခအေန၌ ဘုရားရွင္ဖန္ဆင္း၍ ဘုရားႏွင့္ပံု
သ႑ာန္တညီတည္း ဖန္ဆင္းၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း စာတန္ကမတူေသးသလို လိမ္လည္ေသာအခါ၊ သူတို ့၌ သံသယစိတ္ဝင္
လာသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ဘုရားရွင္ႏွင့္တူၿပီးေသာ အေျခေနမွ ထပ္၍တူခ်င္ေသာအခါ၊ဘုရားႏွင့္မတူျဖစ္သြားသည္။ထို ့ေၾကာင္ ဘုရားစကားအေပၚစိတ္မခ်ျခင္း သံသယရွိျခင္းသည္ အျပစ္ျဖစ္သည္။
(ဂ) ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ကို ထပ္ျဖည့္ျခင္း။ႏႈတ္ပယ္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဘုရားရွင္ေျပာသည္မွာ ထိုအပင္၏အသီးကိုကားမ
စားရ။(ကမၻာ၂း ၁၇) ဟူ၍သာျဖစ္သည္။သို ့ေသာ္ဧဝက ဥယ်ာဥ္အလယ္၌ ရွိေသာအပင္၏အသီးကိုကား သင္တို ့သည္မကို
င္မစားဘဲေနၾကေလာ့။(ကမၻာ၃ း ၃) ဟူ၍မကိုင္ရ၊ဟူေသာစကားထပ္ျဖည့္ထည့္သည္။ ဘုရားသခင္က စားေသာေန ့တြင္
ဧကန္အမွန္ေသမည္ဟု ေျပာခဲ့ေသာ္လည္း၊ မိန္းမက ေသမည္ ဟူ၍သာေျပာခဲ့သည္။ယေန ့လူသားမ်ားသည္ သမၼာက်မ္း
စာကို ျဖည့္ျခင္း၊ ႏႈတ္ျခင္းလုပ္ၾကသည္။ ထို ့ေၾကာင့္စာတန္လွည့္ျဖားျခင္းသို ့ေရာက္ၾကသည္။(ဗ်ာဒိတ္ ၂၂ း ၁၈)၌ အၾကင္
သူသည္ ဤအရာ (က်မ္းစာ) တို ့၌ ထပ္၍ အသစ္သြင္း၏။ဤစာေစာင္၌ေရးသားေသာေဘးဒဏ္တို ့ကို သူ ့အေပၚသို ့ဘု
ရားသခင္ သက္ေရာက္ေစေတာ္မူမည္။အၾကင္သူသည္ ဤစာေစာင္၏ အနာဂတၱိစကားအခ်ဳိ ့ကို ႏႈတ္ပယ္၏။ ဤစာေစာင္
၌ ေရးသားထားေသာ အသက္ပင္ႏွင့္၎ သန္ ့ရွင္းေသာ ၿမိဳ ့ေတာ္ႏွင့္၎ ထိုသူစပ္ဆိုင္ေသာအခြင့္ကို ဘုရားသခင္ႏႈတ္
ပယ္ေတာ္မူမည္။(ဗ်ာဒိတ္ ၂၂ း ၁၈-၁၉)က်မ္းစာကို ႏႈတ္ျခင္း၊ ထပ္ျဖည့္ျခင္းသည္ အလြန္ေၾကာက္စရာေကာင္းသည္။
အာဒံႏွင့္ဧဝတို ့သည္ အျပစ္၏အခအျဖစ္ေျမာက္မ်ားစြာခံစားရသည္။ထိုအျပစ္မ်ားကို သူတို ့၏သားစဥ္ေျမးဆက္မ်ားထံအ
ေမြဆိုးေပးကမ္းခဲ့ၾကသည္။ ခံရေသာအျပစ္မ်ားမွာ.................
(က) ေသျခင္းသို ့ေရာက္ရသည္။
ဘုရားရွင္က ဤအသီးစားပါက ေသရမည္ဟုေျပာေသာ္လည္း သူတို ့မယံုၾကည္ၾက။ ဘုရားရွင္သည္ေမတၱာရွင္ျဖစ္ေသာ
ေၾကာင့္ ထိုမွ်ေလာက္ျပစ္ဒဏ္ေပးမည္ဟု မထင္ၾက။ သို ့ေသာ္ဘုရားရွင္သည္ သစၥာရွိသည္။ ေျပာသည့္အတိုင္းလုပ္သည္။
ယေန ့လူသားမ်ားစြာကလည္း ဘုရား၏အျပစ္ဒဏ္ေပးမည့္အရာကို မယံုၾကည္ၾက။ေသျခင္းဟုဆိုရာ၌ ခဲြခြါျခင္းးကိုဆိုလို
သည္။ အာဒံႏွင့္ဧဝတို ့သည္ ယခင္ဘုရားရွင္ႏွင့္ဆက္သြယ္ႏိုင္ မိတ္သဟာယဖြဲ ့ႏုိင္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုဘရားရွင္ႏွင့္ခြဲခြါခဲ့ရ
ၿပီ။ ဘုရားရွင္ႏွင့္အဆက္အသြယ္ျပတ္သြားၿပီ။ ထို ့ေၾကာင့္ဘုရားဖက္၌ အသက္မရွင္။ စာတန္ဖက္၌သာ အသက္ရွင္ၾက
ေတာ့သည္။ ကိုယ္ခႏၵာလည္းေသရသည္။ ေျမမႈန္ ့မွ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ေျမမႈန္ ့သို ့ျပန္သြားရသည္။
(ခ) အျပစ္သားမ်ားျဖစ္သြားၾကသည္။
အာဒံႏွင့္ဧဝတို ့သည္ ယခင္ကအျပစ္မဲ့သန္ ့ရွင္းေသာသူျဖစ္ၾကေသာ္လည္း ဘုရားစကားနားမေထာင္ျခင္းေၾကာင့္အျပစ္
သားဘဝသို ့ေရာက္သြားၾကသည္။(ေရာမ ၅ း ၁၂၊၁၉) အျပစ္သားျဖစ္ျခင္းသည္ အလြန္ရင္နာစရာျဖစ္သည္။
(ဂ)ဧဒင္ဥယ်ာဥ္မွ ႏွင္ထုတ္ျခင္းခံရသည္။
ဘုရားသခင္သည္ လူတို ့ကို သိပ္ခ်စ္ေသာ္လည္း အျပစ္သားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္ထဲျပန္မဝင္ႏိုင္ေအာင္ အသက္
ပင္လမ္းကို ေစာင့္ေရွာက္ေစျခင္းငွါ မီးစက္လက္နက္ႏွင့္တကြ ေခရုဗိမ္ တို ့ကို ဥယ်ာဥ္အေရွ ့ဘက္၌ထားေတာ္မူ၏။
(ကမၻာ ၃ း ၂၃၊၂၄)
(ဃ) က်ိန္ျခင္းခံရသည္။ မိန္းမအေပၚ၌ က်ိန္ေသာအရာမ်ား
(၁) ကို္ယ္ဝန္ေဆာင္ျခင္းေဝဒနာမ်ားအလြန္မ်ားျပားေစမည္။
(၂) ပင္ပန္းစြာေဝဒနာခံ၍ သားဖြားရမည္။
(၃) ခင္ပြန္း၏ အုပ္စိုးျခင္းခံရမည္။
အာဒံအေပၚက်ိန္ေသာအရာမ်ား
(၁)ေျမ၏အသီးကို တသက္ပတ္လံုးပင္ပန္းစြာစားရမည္။
(၂) ဆူးပင္အမ်ဳိးမ်ဳိးသူ ့အဖို ့ေပါက္ေစမည္။
(၃) လယ္၌ျဖစ္ေသာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္တို ့ကိုစားရမည္။
(၄) ေခြ်းထြက္ေအာင္ အလုပ္လုပ္စားရမည္။
(၅) ေျမမႈန္ ့မွ ျဖစ္သျဖင့္ ေျမမႈန္ ့သို ့ျပန္ရမည္။( ေသရမည္)
ေျမႀကီးအေပၚ၌က်ိန္ျခင္း
(၁)ေျမႀကီးက်ိန္ျခင္းခံရသည္။ (၂) ဆူးပင္ေပါက္ေစသည္။
(င) ေၾကာက္စိတ္ရွက္စိတ္ဝင္လာသည္။ (စိတ္ပိုင္းယိုးယြင္းသြားသည္။)
ယခင္အာဒံႏွင့္ဧဝ ေၾကာင္ျခင္း၊ရွက္ျခင္းကင္းေသာ္လည္း၊ အျပစ္ေၾကာင့္ေၾကာက္စိတ္ႏွင့္ရွက္ျခင္းဝင္လာသည္။ဘုရားရွင္
ႏွင့္ေတြ ့ဖို ့ရွက္ေၾကာက္လာသည္။ထို ့ေၾကာင့္ဘုရားရွင္ႏွင့္မေတြ ့ရဲဘဲပုန္းေနသည္။(ကမၻာ၃း)ထိူ ့ေၾကာင့္မိတ္ေဆြ၌ရွိ္
ေသာရွက္ေၾကာက္ျခင္းသည္ အျပစ္၏အချဖစ္သည္။
(စ) တေယာက္အေပၚတေယာက္အျပစ္ဖို ့ျခင္းျဖစ္လာသည္။
ဘုရားရွင္ကလည္းသင္တို ့၌ အဝတ္အခ်ည္းစည္းရွိသည္ကို အဘယ္သူေျပာသနည္း။ မစားရဟု ငါပညတ္ေသာအပင္၏အ
သီးကို စားၿပီေလာ ဟုေမးေတာ္မူ၏။(ကမၻာ ၃း ၁၁ ၊ ၁၂) အာဒံသည္ဘုရားအေပၚအျပစ္တင္သည္။ဘုရားကေပးေသာမိန္း
မအားျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္အျပစ္ေသြးေဆာင္ခံရသည္ ဟုဆိုသည္။အကယ္၍ မိန္းမမေပးပါက ျပစ္မွားမည္မဟုတ္။ ထို ့ေၾကာင့္
ကုိယ္ေတာ္သာအျပစ္ျဖစ္သည္ဟုဆိုလိုသည္။ ထိုထက္သာမက မိန္းမအေပၚ၌လည္း အျပစ္လႊဲခ်လိုက္သည္။ သူကိုယ္တိုင္
အျပစ္ဝန္ခံျခင္းမရွိ။ထုိနည္းသူလူတိုင္းမိမိအျပစ္ကိုလႊဲေရွာင္ျခင္းသည္ အာဒံ၏အေမြျဖစ္သည္။ထာဝရအရွင္ဘုရားသခင္က
လည္း  သင္သည္အဘယ္သို ့ျပဳၿပီးသနည္း မိန္းမအားေမးေတာ္မူလွ်င္ မိန္းမက  ေျမြသည္ကြ်န္မအားလွည့္စား၍ ကြ်န္မစာ
းမိပါၿပီ။ဟုေလွ်ာက္ေလ၏။(ကမၻာ ၃း ၁၃) မိန္းမအေနျဖင့္လည္းအျပစ္ကို ဝန္မခံလိုေပ။ေျမြအေပၚ၌ ပံုခ်သည္။ ဧဝသည္
ေသြးေဆာင္ျခင္းခံရစဥ္တြင္ အျပစ္မရွိေခ်။သို ့ေသာ္လည္းေသြးေဆာင္ျခင္းသို ့လိုက္ပါသြားျခင္းသည္သာ အျပစ္က်ဴးလြန္
ျခင္းျဖစ္သည္။ အျပစ္ေသြးေဆာင္ရာသို ့မလိုက္ပါသြားခဲ့လွ်င္ အျပစ္မရွိဘဲျပစ္ဒဏ္လည္းခံရမည္မဟုတ္။ စာတန္သည္သူ
ကိုယ္တိုင္ ဘုရားသခင္ျဖစ္လိုေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္၏ရန္သူျဖစ္ကာပစ္ခ်ျခင္းခံရသည္။ (ေဟရွာ ၁၄ း ၁၂-၁၅) ထိုနည္း
တူအာဒံႏွင့္ဧဝတို ့ကိုလည္း၊ ဘုရားျဖစ္ဘို ့ရန္ လွည့္ျဖား၍ ေျမွာက္ပင့္ေပးသည္။ ထိုသို ့အားျဖင့္ လူသည္ဘုရား၏မိတ္ေဆြ
မွ ရန္သူျဖစ္သြားဖို ့ရန္ရည္ရြယ္သည္။ ထိုရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ယေန ့တိုင္လူသားမ်ားအေပၚ၌ ေအာင္ျမင္ေနသည္။လူသည္
ဘုရားမပါဘဲ အံ့ဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ တိုးတက္ႀကီးပြားလာေသာအခါ၊ ဘုရားမရွိ၊ မိမိကိုယ္ကို ဘုရားဟုထင္လာၾက
သည္။ ေနာက္ဆံုး၌ အႏိၱ ခရစ္ကိုလည္း ခ်ီးေျမွာက္ကာ ေယရုရွလင္ၿမိဳ ့ဗိမာန္ေတာ္၌ ဘုရားအျဖစ္ေၾကညာကာ စာတန္၏
လက္ကိုင္တုတ္ျဖစ္မည့္ ထိုေန ့ရက္မေရာက္မွီ ေဖာက္ျပန္သင္းခဲြသည္၊ အရင္ျဖစ္၍ ဒုစရုိက္လူတည္းဟူေသာ ပ်က္စီးျခင္း
၏သားေပၚလာရလိမ့္မည္။ထိုသူသည္ ဘုရားသခင္ ဟူ၍၎ ဘုရားဟူ၍၎ ေခါေဝၚသမုတ္ေသာအရာတို ့ကို ရန္ဘက္ျပဳ
၍ ကိုယ့္ကိုခ်ီးေျမွာက္ေသာအားျဖင့္ ဘုရားသခင္၏ဗိမာန္ေတာ္၌ ဘုရားသခင္ကဲ့သို ့ထုိင္၍ ဘုရားသခင္ျဖစ္ေယာင္ေဆာင္
လ်က္ ကိုယ္ကိုျပသေသာသူျဖစ္သတည္း။ (၂သက္ ၂ း ၃ -၄) ယေန ့လူမ်ားစြာတို ့လည္း ဘုရားမရွိဟုျငင္းပယ္ကာ မိမိတို ့ကိုယ္ကို ဘုရားအျဖစ္တင္ေျမွာက္ေနၾကျခင္းသည္ စာတန္၏လွည့္ျဖားမႈျဖစ္သည္။ အာဒံႏွင့္ ဧဝတို ့သည္ အျပစ္က်ဴးလြန္
ၿပီးၿပီးျခင္းမ်က္စိပြင့္လင္း၍ အဝတ္အခ်ည္းစည္းရွိေၾကာင္းကို သိျမင္လာၾကေသာအခါ ရွက္စိတ္ဝင္လာၾကသည္။ ထိုမ်က္စိ
ပြင့္လင္းျခင္းသည္ ေကာင္းေသာအရာမဟုတ္။ သူတို ့သည္ ဘုရားဘက္၌ မ်က္ကန္းျဖစ္၍ အျပစ္ဘက္၌ မ်က္စိျမင္လာၾက
ျခင္းျဖစ္သည္။ထိုအေမြဆုိးသည္ ယေန ့အထိ မိတ္ေဆြအေပၚၾကြင္းက်န္ေသးသည္။ သူတို ့သည္ ေကာင္းမေကာင္းသိ
တတ္လာသည္။ လူတိုင္းထင္မွတ္သည္မွာ ေကာင္းမေကာင္းသိတတ္ျခင္းသည္ ဘုရားသခင္၏ လက္ေဆာင္ျဖစ္သည္ဟု
ယူဆၾကသည္။ သို ့ေသာ္ေကာင္းမေကာင္းသိျခင္းသည္ စာတန္အႀကံအားျဖင့္ ရရွိျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္မေကာင္းေခ်။ အရ
က္သမားမ်ားသည္ အရက္ေသာက္ျခင္းကို မေကာင္းမွန္းသိေသာ္လည္း မေသာက္ဘဲမေနႏုိင္။ ေကာင္းေသာအရာကိုမေရြး
ႏုိင္ၾက။ ထိုနည္းသူ အျပစ္လုပ္ေသာသူတိုင္းသည္ အျပစ္မေကာင္းမွန္းသိလ်က္ႏွင့္လုပ္ၾကသည္။ မသိဘဲလုပ္မိသည္အျပစ္
နည္းသည္။သိလ်က္ႏွင့္မေကာင္းေသာအရာကို ေရြးလုပ္ၾကသည္။ လူလင္မယားႏွစ္ေယာက္တို ့သည္ အျပစ္ျပဳလုပ္မိ
သည္ႏွင့္ အဝတ္အခ်ည္းစည္းရွိေသာေၾကာင့္ အရွက္လံုဘို ့ရန္ သေဘၤာသဖန္းပင္ အရြက္တို ့ကို ခ်ဳပ္စပ္၍ ခါးစည္းကိုလုပ္
ၾကသည္။(ကမၻာ ၃ း ၇) ထိုသေဘၤာသဖန္းရြက္သည္ တရက္အတြင္းေျခာက္ေသြ ့သြားလိမ့္မည္။ သူတို ့အျပစ္ေၾကာင့္ျဖစ္
ေပၚလာေသာ အရွက္ကို မဖံုးကြယ္ႏိုင္ေခ်။ လူေရွ ့မွာ ေခတၱခဏ ဖံုးကြယ္ႏုိင္ေသာ္လည္း ဘုရားရွင္ေရွ ့မွာသူတို ့သည္
ကိုယ္တံုးလံုးျဖစ္ေနသည္။ ထိုနည္းတူကြ်ႏု္ပ္တို ့အျပစ္သားမ်ားသည္ ဘုရားရွင္ေရွ ့၌ ကိုယ္တံုးလံုးျဖစ္ၾကသည္။ မိမိ၏ေျဖာင့္မတ္ျခင္းကို ကိုးစား၍ေနပါက၊ ဘုရားေရွ ့၌ အဝတ္ခ်ည္းစည္း ရွိျခင္းႏွင့္အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ ထို ့ေၾကာင့္ခရစ္
ေတာ္က အဝတ္အခ်ည္းစည္းရွိ၍ သူတပါးေရွ ့တြင္ မရွက္ေစျခင္းငွါ ၿခံဳစရာဘို ့ျဖဴေသာအဝတ္ (ခရစ္ေတာ္၏ေျဖာင့္
မတ္ျခင္း)ငါ့ထံမွဝယ္ေလာ့။ (ဗ်ာ ၃ း ၁၈) ဟုဆိုထားပါသည္။ဘုရားသခင္က သူတို ့ဘို ့သားေရျဖင့္ဝတ္လံုကိုလုပ္၍ ဝတ္
ၿခံဳေတာ္မူ၏။(ကမၻာ ၃း ၂၁) သားေရရဘို ့အျပစ္မဲ့ေသာ တိရစၦာန္ တစ္ေကာင္ကို သတ္ရသည္။ ထိုသားေရဝတ္လံုၿခံဳမွသာ
သူတို ့လံုၿခံဳမႈရွိသည္။ ထိုနည္းတူလူသားမ်ား၏အျပစ္ဖံုးအုပ္ဖို ့အျပစ္မရွိေသာ သားေတာ္ေယရႈခရစ္ကို အေသသတ္ျခင္း
အားျဖင့္ ကြ်ႏု္ပ္တို ့၏အျပစ္မ်ားကို ဖံုးလႊမ္းေပးသည္။လူသားမ်ားအေနျဖင့္လည္း အျပစ္ဖံုးအုပ္ဖို ့ရန္ေကာင္းမႈကုသိုလ္ဘာ
သာတရားလိုက္စားျခင္းအားျဖင့္ အမ်ဳိိးမ်ဳိးႀကိဳးစားေသာ္လည္း ထိုအရာမ်ားသည္ သေဘၤာသဖန္းရြက္မွ်သာရွိၾကသည္။သုိ ့
ေသာ္ေယရႈခရစ္၏ ေျဖာင့္မတ္ျခင္းမူကားထာဝရတည္ၿမဲသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ရွင္ေပါလုက သခင္ေယရႈကို ယူတင္ဝတ္ေဆာင္
ၾကေလာ့။ (ေရာ ၁၃ း ၁၄)ဟုဆိုထားသည္။ လူသည္အျပစ္ေၾကာင့္ဘုရားသခင္ႏွင့္ခြဲခြါရေသာ္လည္း ဘုရားရွင္သည္သူတို ့
အတြက္ ကယ္တင္ရွင္ေပၚေပးမည္ဟု ဂတိေပးခဲ့သည္။ဘုရားသခင္က ေျမြအား သင္ႏွင့္မိန္းမကို ၎ သင္၏အမ်ဳိးအႏြယ္
(အႏိၱခရစ္)ႏွင့္မိန္းမ၏ အမ်ဳိးအႏြယ္ (ေယရႈခရစ္) ကို၎ ငါသည္ရန္ၿငိဳ ့ဖြဲ ့ေစမည္။သင္သည္သူ၏ဖေႏွာင့္ကိုႀကိတ္၍ သူ
သည္လည္း သင္၏ဦးေခါင္းကို ႀကိတ္လိမ့္မည္။ (ကမၻာ၃ း ၁၅ ) ဟုမိန္ ့ဆိုခဲ့သည္။ ဤအခ်က္သည္ ခရစ္ေတာ္ၾကြလာမည့္
အေၾကာင္း ပထမဆံုးဗ်ာဒိတ္ေတာ္ျဖစ္သည္။ ဤေလာကကို ဘုရားသခင္ကဖန္ဆင္း၍ အုပ္စိုးဘို ့ရန္အာဒံကို အပ္ထား
သည္။ သို ့ေသာ္လည္းအာဒံသည္ မိမိ၏အာဏာကို စာတန္ထံ၌လႊဲေျပာင္းေပးလိုက္သျဖင့္ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ စာတန္သည္ဤ
ေလာက၏မင္းျဖစ္လာသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ခရစ္ေတာ္သည္ ရက္ေပါင္း (၄၀) အစာေရွာင္ၿပီးေသာအခါ၊ စာတန္က ဤေလာ
က၌ ရွိသမွ်ေသာတိုင္းႏိုင္ငံတို ့ကို တခဏခ်င္းတြင္ ျပညြန္၍ ဘုန္းတန္ခိုးအာႏုေဘာ္ေတာ္ရွိသမွ်ကို ငါ၌အပ္ခဲ့ၿပီ ငါသည္ေပ
းလိုေသာသူအားေပးရသည္ျဖစ္၍ ကိုယ္ေတာ္အားေပးပါမည္။ ငါ့ကိုကိုးကြယ္လွ်င္ ဤအလံုးစံုတို ့သည္ ကိုယ္ေတာ္၏ဥစၥျဖ
စ္လိမ့္မည္ဟု ေလွ်ာက္ေလ၏။သို ့ေသာ္ေယရႈကလက္မခံေခ်။ အေၾကာင္းမွာ ယခုေလာေလာဆယ္စာတန္ပိုင္ေသာ္လည္း
ခရစ္ေတာ္သည္ ထိုအာဏာအလံုးစံုကို ျပန္လည္ရယူမည္ျဖစ္သည္။ ခရစ္ေတာ္ကို စာတန္သည္ လက္ဝါးကပ္တိုင္၌ရုိက္သ
တ္ေသာအခါ၊ (ခရစ္ေတာ္)၏ဖေႏွာင့္ကို ႀကိတ္လုိက္၏။သို ့ေသာ္လည္းစာတန္သည္ အရႈံးႏွင့္ရင္ဆိုင္ရ၏။အေၾကာင္းမူကာ
သူ၏လက္နက္ေသမင္းကို ခရစ္ေတာ္က ေအာင္ျမင္ခဲ့၏။(ေဟ ၂ း ၁၅) ခရစ္ေတာ္သည္ ဒုတိယအႀကိမ္ၾကြလာေသာအခါ၊
စာတန္ကို အနက္ဆံုးေသာတြင္းထဲသို ့ခ်ပစ္ျခင္းအားျဖင့္ စာတန္သည္ အႏွစ္တစ္ေထာင္(၁၀၀၀)လံုးလံုးေထာင္က်မည္ျဖစ္
သည္။ စာတန္အေၾကာက္ဆံုးေသာ က်မ္းစာသည္ ကမၻာဦးက်မ္းႏွင့္ဗ်ာဒိတ္က်မ္းျဖစ္သည္။အေၾကာင္းမွာ ကမၻာဦးက်မ္း၌
စာတန္သည္ မည္ကဲ့သို ့လူကိုလွည့္ျဖားေၾကာင္းပါရွိသည္။ အျပစ္၏အစမေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ေအာင္၊ ကမၻာဦးက်မ္းကိုဖယ္ထား
ခ်င္သည္။ထို ့ေၾကာင့္စာတန္သည္ ေခတ္မွီ တရားေဟာဆရာမ်ားမွတဆင့္ ကမၻာဦးက်မ္းကို ပယ္ခ်လ်က္ရွိသည္။ ကမၻာဦး
က်မ္းသည္ ပံုျပင္မွ်သာျဖစ္သည္။ ထိုေခတ္တံုးကေရးသားထားျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမွန္မသိႏုိင္ပါဟူ၍ စာတန္အတြက္
ေရွ ့ေနလိုက္ၾကသည္။ ဗ်ာဒိတ္က်မ္းသည္လည္းမျဖစ္ႏုိင္တဲ့အရာေတြပါတယ္လို ့ေျပာၾကတယ္။ ဗ်ာဒိတ္က်မ္း၌ စာတန္ႏွင့္
သူ ့အေပါင္းပါမ်ား၏ နိဂံုးေရးထားေသာေၾကာင့္ စာတန္သည္လူတိုင္းကို မသိေစခ်င္ပါ။ လူသည္လြတ္လမ္းမရွိေသာ
ေၾကာင့္ပ်က္စီးသည္မဟုတ္။ သို ့ေသာ္ခရစ္ေတာ္အားျဖင့္ ကယ္တင္ျခင္းကို လက္မခံေသာေၾကာင္း အျပစ္ငရဲထဲသို ့က်ရ
မည္ျဖစ္သည္။ အနာဂတၱိက်မ္းစကားမ်ားကို ေသခ်ာစြာေလ့လာပါလွ်င္ စာတန္၏အစႏွင့္အဆံုးအားလံုးသိရွိႏုိင္သည္။(၂ေပ၁ း ၁၉) ထို ့ေၾကာင့္စာတန္၏ အႀကံအစည္မ်ားကို သိရွိႏုိင္သည္။(၂ေကာ၂း၁၁) သို ့ေသာ္ယံုၾကည္သူမ်ားသည္ အနာဂတၱိက်မ္းမ်ားေလ့လာျခင္းကို လစ္လ်ဴရႈသည္သာမက
စိတ္ပ်က္ၾကသည္။ အေၾကာင္းမွာ မတတ္ေသာသူ၊ တည္ျခင္းမရွိေသာသူတို ့သည္။ ထိုအရာမွစ၍ ၾကြင္းေသာက်မ္းစာ၏
အနက္ကို ေမွာက္လွန္၍ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ဖ်က္ဆီးတတ္ၾကသည္။(၂ေပ ၃ း ၁၆) ထို ့ေၾကာင့္အနာဂတၱိက်မ္းေလ့လာေသာ
အခါ အမ်ဳိးမ်ဳိးျခားနားျခင္းရွိ၍ မေလ့လာဘို ့ရန္ တိုက္တြန္းတတ္ၾကသည္။ စာတန္သည္အနာဂတၱိက်မ္းေလ့လာျခင္းကိုစိုး
ရိမ္သည္။ထို ့ေၾကာင့္မေလ့လာခ်င္ေအာင္အမ်ဳိးမ်ဳိး အတားအဆီးလုပ္လွ်က္ ေအာင္ျမင္ေနသည္။


    ခရစ္ေတာ္၏နာမ၌........အတား( မိုးကုတ္လီိဆူေလး)

No comments:

Post a Comment