Tuesday, January 31, 2012

ဆရာသန္လ်င္ေဖသြင္


                                        ပြဲေတာ္မဂၤလာႏွင့္ မထိုက္တန္သူမ်ား
အေျချပဳက်မ္းခ်က္၊ ။ သခင္ဘုရား၏ မုန္ ့ခြက္ကို မထိုက္တန္ဘဲ စားေသာက္ေသာသူမည္သည္ကား၊ သခင္ဘုရား၏
                           ကိုယ္ေတာ္ႏွင့္ အေသြးေတာ္ကို ျပစ္မွားရာေရာက္၏။ ( ၁ေကာ ၁၁ း ၂၇)
သခင္ဘုရား၏ ပြဲေတာ္မဂၤလာႏွင့္  မထိုက္တန္ေသာသူ ဆိုသည္မွာ မည္သို ့ေသာသူမ်ားကို ဆိုလိုပါသနည္း။ ထို ့အျပင္
( ၂၉)၌   မထိုက္တန္ဘဲစားေသာက္ေသာသူသည္ မိမိအေပၚ၌ အျပစ္ေရာက္ေစျခင္းငွါ စားေသာက္ေသာသူျဖစ္၏ ဟူ၍
ရွင္ေပါလုက ထပ္မံ သတိေပးထားျပန္ေသာေၾကာင့္၊ ဤကိစၥကို ေပါ့ေပါ့ဆဆ ထား၍မသင့္၊ အေလးအနက္ဖြင့္ၿပီးဆင္ျခင္
ေလ့လာဖို ့လိုလာၿပီျဖစ္သည္။
မထိုက္တန္ေသာသူ ဆိုသည္မွာ မည္သို ့ေသာ သူမ်ဳိးကို ဆိုလိုပါသနည္း ဟူ၍ ကြ်န္ ့ေတာ္အေနျဖင့္ တပည့္ေတာ္အခ်ဳိ ့
က်မ္းစာေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားကို ေမးၿပီး သူတို ့ႏွင့္ေဆြးေႏြးခဲ့ဖူးသည္။ အေျဖအမ်ဳိးမ်ဳိးရပါသည္။ အခ်ဳိ ့က မယံု
ၾကည္ေသာသူဟူ၍၎၊ အခ်ဳိ ့က အရြယ္မေရာက္ေသး၍ ဗတၱိဇံ (ႏွစ္ျခင္း)မဂၤလာမခံရေသးသူ ဟူ၍ ၎ အခ်ဳိ ့က အျပစ္
ျပဳခဲ့၍ ၎ေျဖၾကပါသည္။ဤအေျဖသည္ မွန္သင့္သေလာက္မွန္ေသာလည္း ျပည့္စံုျခင္းမရွိေသးပါ။
ဥပမာ၊ ။ မယံုၾကည္ေသာသူသည္ မယံုၾကည္ေသးခင္ကာလအတြင္း ပြဲေတာ္မဂၤလာကို မဆက္ဆံသင့္ေသာ္လည္း ယံု
ၾကည္လာေသာ တစ္ေန ့တြင္ ထိုက္တန္ လာႏုိင္ပါသည္။ ထိုနည္းတူ ဗတၱိဇံ (ႏွစ္ျခင္း) ကို မခံရေသးသူမ်ား အသင္းေတာ္
ေဘာင္တြင္းသို ့အတည္ျပဳအသင္းသားအျဖစ္ ဝင္ေရာက္ခြင့္ ေရာက္ရွိလာသူမ်ားသည္၊ ဗတၱိဇံ(ႏွစ္ျခင္း)ကို ခံယူၿပီးအတည္
ျပဳ အသင္းသားျဖစ္လာလွ်င္ ပြဲေတာ္မဂၤလာႏွင့္ ထိုက္တန္လာၿပီး ထိုမဂၤလာကိုဆက္ဆံခြင့္ရႏုိင္လာၾကပါလိမ့္မည္။
ထိုနည္းတူ အသင္းသားအျဖစ္မွ ရပ္စဲျခင္း၊ အသင္းေတာ္အတြင္းမွ ႏွင္ထုတ္ျခင္းခံရသူမ်ားလည္း စစ္မွန္ေသာေနာင္တရၿပီး
အသင္းေတာ္ေရွ ့တြင္ ဝန္ခံေတာင္းပန္လိုက္၍ အသင္းေတာ္က ျပန္လည္လက္ခံလိုက္လွ်င္ ပြဲေတာ္မဂၤလာႏွင့္ထိုက္တန္ၿပီး
အလိုအေလ်ာက္ဆက္ဆံခြင့္ ရလာၾကပါလိမ့္မည္။
ကာလအပိုင္းအျခားႏွင့္သာဆိုင္ၿပီး မထိုက္တန္သူ ဟူ၍ အၿမဲသတ္မွတ္ထား၍မရပါ။သို ့ျဖစ္၍ ပြဲေတာ္မဂၤလာႏွုင့္မထိုက္
တန္သူ ဆိုသည္မွာ မည္သို ့ေသာသူကို ဆိုလိုပါသနည္းအဂၤလိပ္က်မ္းမူတြင္ ( UNWORTH)ဟုဆုိထားပါသည္။ေရွးဦးစြာ
ရွင္ေပါလုက ဤက်မ္းပိုဒ္ကို ေရးစဥ္ေကာရိႏဳၱု အသင္းေတာ္၏ အေျခအေန ကို ေလ့လာဖို ့လိုလာပါၿပီ။ ေကာရိႏၱဳၾသဝါဒစာ
မ်ားကို ေအဒီ ၅၄ ႏွင့္ ၅၅ ခန္ ့တြင္ ရွင္ေပါလု ေရးသားခဲ့ပါ၏။ထိုၾသဝါဒစာမ်ားကို ေလ့လာၾကည့္သည့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ကနဦး
အသင္းေတာ္၏ ဓေလ့ထံုးစံ တစ္ရပ္ကို ပါ သိရွိခြင့္ရခဲ့ပါသည္။ သခင္ဘုရားေန ့ ဟုေခၚေသာ တနဂၤေႏြေန ့တြင္ ယံုၾကည္
သူ အသင္းသားအသင္းသူတို ့သည္ တေနရာရာ သို ့မဟုတ္ အိမ္တစ္အိမ္၌ စုရုံးၾကၿပီး ေမတၱာျပ မိတ္ဆံုစားပြဲ (Love
Feast)ကို က်င္းပေလ့ရွိေၾကာင္း သိလာသည္။မိမိတို ့ေနအိမ္မွ ထမင္းဟင္းမ်ားကို ယူလာၿပီး ထမင္းဟင္းလ်ာမ်ား လဲ
လွယ္ကာ မိတ္သဟာယဖြဲ ့၍ အတူစားေသာက္ၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
ယုဒၾသဝါဒစာ အခန္းငယ္ ( ၁၂ ) တြင္ ေမတၱာပြဲလုပ္၍ သင္တို ့စားေသာက္ၾကေသာအခါ ဟူေသာ က်မ္းစကားကို ေတြ ့ရ
ပါလိမ့္မည္။ဂရိစကား DEIPNON ဟူေသာစကားအရကမန္းကတန္း၊ သုတ္တီးသုတ္ဖ်ာ၊ စားေသာက္ေသာ ထမင္းစားပဲြမ်ဳိး
မဟုတ္၊ေအးေအးေဆးေဆး၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ညီရင္းအကို ေမာင္ႏွမမ်ားပမာ မိတ္ဖြဲ ့စကားစျမည္ေျပာၿပီး ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးစြာ
စားေသာက္ၾကျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။
ေကာရိႏၱဳ အသင္းေတာ္၌ထို ့သို ့ေသာ မိတ္ဆံုဖြဲ ့စားေသာက္ပြဲႏွင့္ ပြဲေတာ္မဂၤလာဝတ္သည္ ေထြးေရာယွက္တင္ဒြန္တြဲေန
သည္။ ရွင္ေပါလုက အတိအက် မေရးသားထားေသာ္လည္း အတူတကြ မိတ္ဆံုစားေသာက္ၾကၿပီး ေနာက္မွ ပြဲေတာ္မဂၤ
လာဝတ္ကို ဆက္ဆံၿပီးမွ ျပန္သြားေလ့ရွိေၾကာင္း ယူဆရသည္။ သို ့ေသာ္ ထိုအသင္းေတာ္၌ ျပႆနာမ်ားရွိေနသည္။
(၁) အုပ္စုကြဲေနၾကသည္။
အခ်ဳိ ့က ငါတို ့သည္ ေပါလု၏တပည့္၊ ငါတို ့သည္ အာေပါလု၏တပည့္ ငါသည္ေကဖ၏ တပည့္ ငါသည္ ခရစ္ေတာ္၏တ
ပည့္ ဆိုၿပီး အခ်င္းခ်င္းကြဲျပားေနၾကသည္။ အုပ္စုကြဲေနသည့္အားေလ်ာစြာ သေဘာထားျခငး္လည္းကြဲျပားေနမည္မွာအ
မွန္ပင္ျဖစ္၏။ မိမိအုပ္စုလိုက္သီးျခားခဲြ၍ စားေသာက္ေနမည္ကိုလည္း မွန္းဆႏုိင္သည္။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးခင္မင္ရင္းႏွီးစြာ
ေဝမွ်စားေသာက္ျခင္းကြယ္ေပ်ာက္ေနႏုိင္သည္။ ထို ့ေၾကာင့္လည္း ရွင္ေပါလုက ( ၁ေကာ ၁၁ း ၁၈-၁၉) ၌ ပထမအ
ေၾကာင္းမူကား သင္တို ့သည္ အသင္းေတာ္၌ စည္းေဝးၾကေသာအခါ အခ်င္းခ်င္း ကြဲျပားျခင္းရွိသည္ကို ငါၾကားရ၏။ၾကား
ရသည့္အတိုင္း မွန္ေကာင္းမွန္လိမ့္မည္။ ဟုအတိအလင္း ေရးခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။
(၂) လူတန္းစားခဲြျခားေနၾကသည္။
ေကာရိႏၱဳ အသင္းေတာ္၌ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝသူမ်ားရွိသကဲ့သို ့ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူမ်ား ရွိေနၾကသည္။ လူကံုထံမ်ားသကဲ့သို ့ေငြ
ဝယ္ကြ်န္မ်ားလည္းရွိေနသည္။ ျမန္မာဆန္ဆန္ ေျပာရလွ်င္ အခ်ဳိ ့က ဘဲေပါင္း ၾကက္သားဟင္း ယူလာႏိုင္ေစကာမူ အခ်ဳိ ့
က ကန္စြန္းရြက္ခ်ဥၤရည္ကေလးသာ ယူလာႏုိင္သူမ်ားရွိပါလိမ့္မည္။ ခ်ဳိင့္ႀကီးခ်ဳိင့္ငယ္ျဖင့္ ပိုပိုလွ်ံလွ်ံ ယူလာႏုိင္သူမ်ား ရွိသ
ကဲ့သို ့ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးေသာ ေငြဝယ္ကြ်န္မ်ားအဖို ့ထို ေမတၱာျပမိတ္ဆံုစားပြဲ က်မွ ဟင္းေကာင္းထမင္းေကာင္းစားႏုိင္လိမ့္
မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားႏုိင္သူရွိပါလိမ့္မည္။ သို ့ေသာ္ အုပ္စုကြဲ လူတန္းစားခဲြျခားေနေသာ အသင္းေတာ္အဖို ့သူေဌးသူ
ၾကြယ္မ်ားသည္ မိမိတို ့အုပ္စုလိုက္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးစားႏုိင္ၾကေသာ္လည္း ႏြမ္းပါးသူတို ့အဖို ့ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝသူမ်ား၏အစာ
းအစာမဆိုထားႏွင့္ စားပြဲနားပင္ခ်ဥ္းကပ္ႏုိင္လိမ့္မည္မထင္ပါ။
(၃) စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ျဖစ္ေနၾကသည္။
အခ်ဳိ ့က ခ်ိန္းခ်က္ထားရန္ေနရာသို ့အရင္ေရာက္ၿပီး အိအိတို ့အုပ္စုလိုက္ ထမင္းေကာင္း ဟင္းေကာင္းမွန္သမွ်ကို အဝစား
ၿပီး အခ်ဳိ ့သူတို ့အတြက္ ဖယ္ထားျခင္းမရွိပါ။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူအခ်ဳိ ့အထူးသျဖင့္ေငြဝယ္ကြ်န္မ်ားအဖို ့ အနည္းႏွင့္အမ်ားအ
လုပ္လုပ္ၾကရသည္။ အခ်ဳိ ့မွာ မိမိတို ့အတြက္ အစားအစာယူလာႏုိင္စြမ္းမရွိ။ အသင္းေတာ္သို ့ေရာက္လာေသာအခါ သူတို ့ဖို ့စားေသာက္စရာ ဘာမွ်မရွိေတာ့ေၾကာင္း ေတြ ့ရသျဖင့္ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲေနၾကရရွာ၏။အခ်ိန္မွီေရာက္လာေသာ ဆင္းရဲ
ႏြမ္းပါးသူမ်ား ေအာက္တန္းလႊာမ်ားကိုလည္း လူကံုထံ၏ သူေဌးသူၾကြယ္မ်ားက သူတို ့ဝိုင္းထဲသို ့ အဝင္မခံဘဲ ဥေပကၡာျပဳ
ျခင္း၊သို ့မဟုတ္ ႏွင္ထုတ္ျခင္း ရွိေနပါလိမ့္မည္။ဤကိစၥသည္ စိတ္ကူးယဥ္ျခင္းမဟုတ္ပါ။ ရွင္ေပါလု၏ ၁ေကာ ၁၁ း ၁၈-၂၁
ကုိ ဖတ္ရႈလွ်င္ ရွင္းရွင္းႀကီးသိသာႏုိင္ပါ၏။သင္တို ့သည္ သခင္ဘုရား၏ ပြဲေတာ္ကို စားအံ့ေသာငွါ စည္းေဝးၾကသည္မ
ဟုတ္။ အေၾကာင္းမူကား သင္တို ့စားၾကသည္တြင္ ကိုယ္စီကိုယ္စီ မိမိအစာကို အရင္ယူ၍ တစ္ခ်ဳိ ့ကား ဆာမြတ္လ်က္
တစ္ခ်ဳိ ့ကစားေသာက္ၾကဴးလ်က္ရွိၾက၏ ဟုျပတ္ျပတ္သားသားေျပာရသည္ထိ ျဖစ္လာခဲ့ပါ၏။ ဤက်မ္းပိုဒ္အားျဖင့္ ေကာ
ရိႏၱဳ အသင္းေတာ္သည္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ျဖစ္ေနသည္မွာ ထင္ရွားလာသည္။ ထို ့ေၾကာင့္ရွင္ေပါလု က ေကာရိႏၱဳ အသင္းေတာ္
၌ က်င္းပေနေသာ ေမတၱာျပ မိ္တ္ဆံုစားပြဲႏွင့္ သန္ ့ရွင္းေသာ ပြဲေတာ္မဂၤလာ ဝတ္ကို သီးသန္ ့ခြဲျခားပစ္ခဲ့သည္။ ငယ္ (၂၂)
ကို ဆက္ဖတ္ပါ။ သင္တို ့သည္ စားေသာက္စရာဖို ့ကုိယ္အိမ္မရွိသေလာ။ သို ့မဟုတ္လွ်င္ ဘုရားသခင္၏ အသင္းေတာ္
ကို မထီမဲ့ျမင္ ျပဳ၍ ဆင္းရဲေသာသူတုိ ့ကို ရွက္ေၾကာက္ေစသေလာ။ အဘယ္သို ့ငါဆိုရမည္နည္း။ ဤအမႈမွာ သင္တို ့ကို
ခ်ီးမြမ္းရမည္ေလာ။မခ်ီးမြမ္းရ ဟု ဆက္လက္ ဆံုးမပဲ့ျပင္ခဲ့ပါ၏။ ထို ့ေၾကာင့္ပြဲေတာ္မဂၤလာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဝိညာဥ္ေရးသင္
ခန္းစာ ထုတ္ယူၾကပါစို ့။
(၁)ပြဲေတာ္မဂၤလာႏွင့္မထိုက္တန္ဘဲ စားေသာက္သူဆိုသည္မွာ ထုိမဂၤလာဝတ္ကို ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ထား မထီမဲ့ျမင္ျပဳ၊အ
ေလးျမတ္မထားသူကို ဆိုလိုသည္။ ပြဲေတာ္မဂၤလာကို အလြန္အေလးအျမတ္ထားၿပီး မွ ဆက္ဆံသင့္ပါသည္။ အမွန္ဆိုရ
လွ်င္၊ ခရစ္ယာန္တို ့၏ မဂၤလာဝတ္ထဲတြင္ ပြဲေတာ္သည္ အျမင့္ျမတ္ဆံုးေသာ မဂၤလာဝတ္ျဖစ္ပါ၏။ အခ်ဳိ ့ေသာ ဂိုဏ္းဂဏ
မ်ားအဖို ့ပြဲေတာ္မဂၤလာကို မဆက္ဆံယူမီ အျပစ္ေတာင္းပန္ျခင္း၊ဝတ္ကိုပင္ အရင္ျပဳၿပီး မွ ရုိေသက်ဳိးႏြံ ဒူးေထာက္ခံယူေလ့
ရွိၾကပါ၏။
အခ်ဳိ ့ေသာ ဂိုဏ္းဂဏအဖို ့ကာယခႏၵာအားျဖင့္ ဒူးမေထာက္ေစကာမူ စိတ္ႏွလံုးထဲ၌ အလြန္ရုိေသက်ဳိးႏြံေသာစိတ္ထားျဖင့္
ျပင္ဆင္ၿပီး မွ ဆက္ဆံေလ့ရွိၾက၏။ထို ့ေၾကာင့္လည္း ရွင္ေပါလုက  သို ့ျဖစ္၍ လူတိုင္းကိုယ္ကိုကိုယ္ စစ္ေၾကာၿပီးမွ မုန္ ့ကို
စားေစ။ ထိုနည္းတူ ခြက္ကိုလည္းေသာက္ေစ  ဟု သတိေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မိမိကိုယ္ကို ျပင္ဆင္မႈမရွိ၊ ပြဲေတာ္ကို ေပါ့ေပါ့
ဆဆထားဆက္ဆံေနေသာသူသည္ ပြဲေတာ္ႏွင့္ မထိုက္မတန္သူဟု မွတ္ယူထားေစလိုပါ၏။ မိမိကိုယ္ကို စစ္ေၾကာေသာသူ
အေနျဖင့္ မိမိတို ့ျပဳခဲ့မိေသာအျပစ္ မျပဳခဲ့မိေသာ အျပစ္တို ့ကို ျမင္လာၿပီးေနာင္တသံေဝဂရလ်က္ ဆက္ဆံပါလွ်င္၊ ပြဲေတာ္
မဂၤလာ၏ တန္ဖိုးကို ျမင္လာပါလိမ့္မည္။
(၂)မထိုက္မတန္ဘဲ စားေသာက္ေသာသူတို ့သည္ သခင္ဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ကို ပိုင္းျခား၍ မသိေသာသူျဖစ္၏။ ဤေနရာ
၌ သခင္ဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ ဟူေသာ စကားလံုးကို အနက္ဖြင့္ၾကည့္ဖုိ ့လိုပါ၏။ ေခတ္သစ္အဂၤလိပ္က်မ္းမူTEV ကုိ ဖတ္ရႈ
လွ်င္ ONE WHO DOES NOT KNOW THE MEANING ဟူ၍ အနက္ဖြင့္ေရးသားထားသည္ကို ေတြ ့ရပါလိမ့္မည္။ ပြဲ
ေတာ္မဂၤလာဝတ္ျဖစ္ေပၚလာပံုသာမက ခရစ္ေတာ္အေသခံေတာ္မူျခင္း၏ အဓိပၸါယ္ အသားေတာ္၊ အေသြးေတာ္တို ့၏
သန္ ့ရွင္းျမင့္ျမတ္မႈထိုမဂၤလာဝတ္၏ အႏွစ္သာရကို သတိမမူ အေလးဂရုမျပဳဘဲ ဆက္ဆံေနေသာသူကို ဆိုလိုသည္။
မွန္ပါသည္။ ပြဲေတာ္မဂၤလာကို ဆက္ဆံၾကသည့္တပည့္ေတာ္တိုင္းသည္ သာမန္မုန္ ့ကေလးတစ္ဖဲ့ကိုသာ ကိုင္ထားၾကပါ
လိမ့္မည္။ ခြက္ကိုယူေဆာင္ေသာအခါတြင္လည္း သာမန္စပ်စ္ရည္ခြက္ကေလးတစ္ခြက္ မွ်သာျဖစ္သည္ကို ေတြ ့ရပါလိမ့္
မည္။ သို ့ေသာ္သခင္ေယရႈသည္ ရန္သူတို ့၏ လက္သို ့အပ္ႏွံျခင္းခံခဲ့ရေသာ ေန ့ည၌ ပထမဦးဆံုးအႀကီမ္ က်င္းပခဲ့သည္
ေနာက္ဆံဳးေသာညစာကို ျပန္လည္စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ကိုယ္ေတာ္သည္ တေဆးမပါေသာ သန္မန္ေပါင္မုန္ ့ကေလးတစ္ခုကို
ကုိင္ထားေစကာမူ ဤမုန္ ့ကား သင္တို ့အဖို ့အလိုငွါ ခ်ဳိ ့ဖဲ့ေသာငါ၏ကိုယ္၊ ဟူ၍ မိန္ ့ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ခြက္ကိုလည္းယူ၍
ခြက္ထဲ၌ ရွိေသာ စပ်စ္ရည္သည္ သာမန္စပ်စ္ရည္ မွ်သာျဖစ္ေစကာမူ ဤခြက္ကားငါ၏ အေသြးဟု မိန္ ့ေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
တမန္ေတာ္တို ့ကိုင္ထားၾကေသာ အရာမ်ားမွာလည္း သာမန္မုန္ ့ႏွင့္ စပ်စ္ရည္မ်ားသာ ျဖစ္ေစကာမူကိုယ္ေတာ္က ငါ၏အ
ေသြး ငါ၏အသားဟုမိန္ ့ေတာ္မူခဲ့၏။
ခရစ္ေတာ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က ပံုေဆာင္တင္ထား၍ ေျပာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သို ့ေသာ္ပံုေဆာင္ျခင္း တင္စားေျပာဆိုျခင္း ဆို
သည္မွာ ျမင္ေတြ ့ေနရေသာ အရာ တစ္စံုတစ္ခုကို မျမင္ရေသာ ကိုင္သြယ္စမ္းသပ္၍ မရႏုိင္ေသာအရာ တစ္ခုခုကို ျမင္
ေတြ ့လာေစရန္ႏွင့္ထိေတြ ့ခံစားလာေစရန္ ပံုေဆာင္တင္စားၿပီး ေထာက္ျပေနျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ကြ်န္ေတာ္တို ့အားလံုး
သည္ ပံုေဆာင္တင္စားထားေသာ အမွတ္လကၡဏာ ေပါင္းမ်ားစြာႏွင့္ သက္ရွင္ေနထိုင္ လ်က္ရွိၾကရပါသည္။ ဥပမာမ်ားျပပါ
ရေစ။ လူတစ္ဦးႏွင့္ေတြ ့၍ ၿပံဳးျပလိုက္ျခင္းသည္ မျမင္မေတြ ့ရေသာ အတြင္းစိတ္ႏွလံုးသားတြင္းမွ ေက်နပ္မႈ ၾကည္ႏူးမႈ
အားရမႈ ကို ေဖာ္ျပလိုက္ျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။ မဲ့လိုက္ျခင္းအားျဖင့္ ထို မဲ့လုိက္ေသာမ်က္ႏွာထားမွတစ္ဆင့္ မျမင္ရေသာ
စိတ္ႏွလံုးထဲမွ မႏွစ္ၿမိဳ ့မႈ မေက်နပ္မႈကို ပံုေဆာင္ျဖစ္ေနျခင္းသာျဖစ္၏။ လက္ထပ္လက္စြပ္တစ္ကြင္းသည္ ပံုေဆာင္ထား
ေသာ အမွတ္လကၡဏာ ရုပ္ပိုင္းပစၥည္းတစ္ခုျဖစ္ေစကာမူ အစမရွိ အဆံုးမရွိေသာ ေမတၱာသာမက လက္ထပ္ခဲ့စဥ္ကေပး
လိုက္ေသာ ကတိသစၥာကို ပံုေဖာ္ျပေနျခင္းသာျဖစ္သည္။  ထိုနည္းတူ ဆက္ဆံၾကမည့္ မုန္ ့ႏွင့္စပ်စ္ရည္သည္ သာမန္မုန္ ့
ႏွင့္ စပ်စ္ရည္ျဖစ္ရံုမက ေစ်းထဲ၌ လြယ္လင့္တကူ သြား၍ ဝယ္ယူႏုိင္ပါသည္။ သို ့ေသာ္ ခရစ္ေတာ္က ဤ မုန္ ့ကားငါ၏
ကိုယ္ ဤခြက္ကားငါ၏အေသြး ဟု မိန္ ့ေတာ္မူခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျမင္ေတြ ့ကိုင္တြယ္စမ္းသပ္၍ ရႏုိင္ေသာ မုန္ ့ႏွင့္စပ်စ္ရည္
အားျဖင့္ မျမင္မေတြ ့ကိုယ္တြယ္စမ္းသပ္၍ မရႏုိင္ေသာ ကိုယ္ေတာ္၏ ေက်းဇူးေတာ္ ေမတၱေတာ္၊ အျပစ္လႊတ္ျခင္း ကရု
ဏာေတာ္ တို ့ကို ေထာက္ျပေနေသာ ဝိညာဥ္ေရးအဓိပၸါယ္ ႏွင့္တန္ဖိုးရွိေနေၾကာင္းအထူးသတိျပဳေစလိုပါ၏။ (ေယာ ၅ း ၅၆) တြင္ ငါ၏အသားႏွင့္ အေသြးကို ဆက္ဆံေသာသူသည္ငါ၌တည္၏။ ထိုသူ၌လည္း ငါတည္မည္။ဟူေသာ ကတိေတာ္
အားျဖင့္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ တစ္လံုးတစ္ဝတည္း ျဖစ္သြားေစႏုိင္သည့္ တန္ခိုးအာနိသင္ကို ပါသတိရေစလိုပါသည္။ မာတင္လူ
သာေျပာခဲ့ေသာ စကားကို ဤေနရာ၌ ကိုးကားခ်င္ပါသည္။ သခင္ခရစ္ေတာ္ကိုယ္ေတာ္တိုင္က ထို သို ့မိန္ ့ေတာ္မူခဲ့သည္။
အကယ္ပင္လႈိက္လွဲစြာမိန္ ့ေတာ္မူၿပီး မိမိ၏ စြန္ ့လွဴပူေဇာ္ျခင္း အဓိပၸါယ္ကိုေထာက္ျပေနေသာေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တို ့သည္
ထိုမုန္ ့ႏွင့္စပ်စ္ရည္ကို ရုိေသက်ဳိးႏြံစြာ ဒူးေထာက္လက္ခံယူသင့္ၾကပါသည္ ဟုဆိုခဲ့ပါ၏။
(၃)သခင္ဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္ကို ပိုင္းျခား၍မသိေသာသူငည္ မထိုက္မတန္ေသာျဖစ္သြားႏုိင္ပါသည္။ ခရစ္ေတာ္၏ ကိုယ္
ေတာ္ဟူေသာ စကား၏ ဒုတိယ အဓိပၸါယ္မွာ အသင္းေတာ္လည္းျဖစ္ပါ၏။(၁ေကာ ၁၂ း ၁၂ )တြင္ ရွင္ေပါလုက ခရစ္ေတာ္
၏တစ္ခုတည္းေသာ ကိုယ္ျဖစ္သည့္ အသင္းေတာ္၌ ကြ်ႏု္ပ္တို ့သည္ အဂၤါျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းသတိေပးၿပီးမွ ၂၇ တြင္သင္တို ့
သည္ ခရစ္ေတာ္၏ ကိုယ္ျဖစ္ၾက၏ ဟု အတိအလင္းဆုိခဲ့ပါသည္။ ခရစ္ေတာ္၏ ခႏၵာကိုယ္တည္းဟူေသာ အသင္းေတာ္၌
လူတန္းစား လူ ့အလႊာအဆင့္အတန္း ခြဲျခားမႈလံုးဝမရွိပါ။သခင္ဘုရား၏ စားပြဲေတာ္၌ လူကံုထံ ေငြဝယ္ကြ်န္သူေဌးသူ
ၾကြယ္ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူ အသားမည္း အသားျဖဴဟူ၍ ခြဲျခားေနမႈမရွိပါ။ ကားတိုင္၏ ေျခရင္းေတာ္သည္ တစ္ေျပးညီျဖစ္သည္
အသင္းေတာ္၌ လူတန္းစားခဲြျခား အုပ္စုကြဲျပားဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္လုပ္ေနေသာသူသည္ အျပစ္သား အားလံုးအတြက္ အေသ
ခံခဲ့ေသာ အရွင္ကို မထီမဲ့ျမင္ျပဳေနရာေရာက္၍ သခင္ဘုရား၏ ကိုယ္ေတာ္တည္းဟူေသာ အသင္းေတာ္၏စည္းလံုးညီ
ညြတ္မႈ ပ်က္ျပားေအာင္လုပ္ေနသူျဖစ္၏။ မင္းညီမင္းသားမွ အစ ေငြဝယ္ကြ်န္ အထိ တညီတည္းျဖစ္ပါ၏။ရွင္ေပါလုက
(၁ေကာ ၁၀ း ၁၇) တြင္ မုန္ ့တစ္လံုးတည္း ရွိသည္ျဖစ္၍ ငါတို ့ရွိသမွ်သည္ တစ္လံုးတစ္ဝတည္းျဖစ္ေသာ ထို မုန္ ့ကို
ဆက္ဆံခံယူေသာေၾကာင့္ အမ်ားျဖစ္ေသာ ငါတို ့သည္ တစ္လံုးတစ္ဝတည္းျဖစ္ၾက၏ ဟူ၍ သတိေပးခဲ့ပါ၏။ထို ့ေၾကာင့္ခ
ရစ္ေတာ္ထံ ကိုယ္တည္းဟူေသာ အသင္းေတာ္ကို တမင္တကာဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး ကြဲျပားျခားနား ပ်က္ျပားေစရန္ ႀကိဳးပမ္း
ေနေသာသူသည္ သခင္ဘုရား၏ ပြဲေတာ္မဂၤလာ ႏွင့္ မထိုက္မတန္ေသာသူျဖစ္ပါ၏။




ဝန္ခံခ်က္။ ဆရာ သန္လ်င္ေဖသြင္ ၏ တရားေဒသနာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။